torsdag den 6. marts 2014

De første dage – Rhiannon Frater (As the World Dies #1)





Titel: De Første Dage

Forfatter: Rhiannon Frater

Serie: As the World Dies

Genre: 
Horror/Dystopia/Science Fiction/Fantasy/Paranormal/Adult

Udgivet af: Tellerup

Udgivelsesår: 15. apr. 2013







Resumé:
Smukke Katie er lykkeligt gift med en kvinde,
og har stor succes som advokat.
Den underkuede Jenni er ved at samle mod
til at stikke af med børnene
fra sin voldelige mand.
De to meget forskellige kvinder
føres sammen da verden går under,
og de begge mister alt
hvad de holder af.

Deres kamp for overlevelse
knytter et stærkt venskabsbånd,
og de kastes ud i en hektisk flugt
gennem zombie-inficerede Texas.
Med sig har de ikke andet
end en gammel pickup,
et haglgevær og frygten
for at ende mellem tænderne
på de levende døde.


Plot:
Da jeg først besluttede mig for at læse De først dage tænkte jeg inderst inde: ”Ej zombier! Er det overhovedet uhyggeligt at læse om dem?” Det kan jeg så fortælle, at det er de! Denne bog er sprængfyldt med action, spænding og alt hvad en ”zombie apocalypse” ellers har at byde på! Rhiannon Frater har fået skrevet en formidabel bog der får en til at ryste af skræk! Denne bog er ikke for sarte sjæle! Jeg synes helt igennem at denne bog er fantastisk!


Karaktererne:
Karaktererne i denne bog er helt klart noget for dem selv. De er fuldt ud troværdige, og Rhiannon Fraters måde at skrive om deres reaktioner er helt perfekte.
Katie:
Katie er en ”hardcore chick” der klarer sig virkelig godt på trods af hendes kærestes død. Hun forsøger at redde hele verdenen. Jeg synes hun er en fed karakter der er tro mod sig selv og den hun er.
Jenni:
Jenni er i modsætning til Katie lettere viljesvag. Hun har levet i undertrykkelse af sin mand, og da han dør har hun brug for et fast holdepunkt som hun finder i Katie. Jenni er ligesom Katie en fed karakter, der har sin egen reaktion på det der sker med hende. Desuden er hun lettere skør, hvilket jeg godt kan lide!


Forfatterens skrivestil:
Rhiannon Frater har som sagt formået at skrive en fantastisk bog, der får en til at leve sig ind i situationerne og hvordan personerne har det. Og som jeg også nævnt før, får hun beskrevet/skrevet om zombierne så man faktisk bliver bange. Det er meget flot!

Coveret:
Coveret er meget passende i forhold til handlingen. Det er ikke direkte fængende eller smukt, men passer virkelig godt. Jeg synes også at hvis man ser lidt nærmere er det lettere skræmmende.



 Hjerter:

 Plot:     
Karaktererne:     
Forfatteren:     
Coveret:    

Overalt Vurdering:
    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar