tirsdag den 4. marts 2014

Flugt - L.A. Weatherly (Angel #1)






Titel: Angel - Flugt 

Forfatter: L.A. Weatherly 

Serie: Angel-Trilogy

Genre: Fantasy/Romance/Paranormal/Adventure

Udgivet af: Carlsen

Udgivelsesår: 11. nov. 2011 









Resumé: 
Willow er ikke som andre piger. Hun er meget bedre til gamle biler end tøj og shopping. Og så har hun synske evner – blot ved at røre en person kan hun læse vedkommendes fremtid, drømme og mulige fejltrin. Hvor denne evne kommer fra, har hun ingen anelse om. Men det har Alex. Lækre, mystiske Alex med det bedrøvede blik. Han kender hemmeligheden om de mørke kræfter, der gør Willow så farlig, at hun må stoppes for hver en pris. Men Willow er også temmelig uimodståelig, og meget mod sin vilje må Alex erkende, at han er godt i gang med at forelske sig i sin værste fjende. 

Plot: 
”Flugt” er en virkelig god bog! Jeg ELSKER den! Den er velskrevet, og har en handling der får en til at sidde på kanten af stolen. Jeg kunne personligt ikke slippe den igen. Den overgår alle mine forventninger, og jeg kan ikke vente med at læse videre i denne fængende serie. Jeg kan stærkt anbefale den til dem der elsker spænding, med en blanding af kærlighed, action og fantasy! Det eneste jeg kan sige er ”LÆS DEN!”.

Kærlighedshistorien i ”Flugt” er sød. Helt ærligt. Men i starten sidder man, og er frustreret! Det er nok meningen, men i forbindelse med kærligheds historien er det bare irriterende. Den er både sukker sød og syrligt bitter!


Kreativitet:
Hovedpersonen Willow er en sej person. Hun er anderledes på en god måde. Jeg kan godt lide det, at hun mere er til biler end til shopping, og det giver det ekstra skub til det anderledes. Den måde Willow kaperer sine synske evner er meget menneskelig – og dog ikke helt. Hun har levet med de synske evner meste af sit liv, men alligevel er det ikke sådan, at hun bare ignorer det. Hun ved at de er der, og  selvom hun har sagt at hun ikke vil bruge dem, vælger hun alligevel at ”læse” en af pigerne fra hendes skole. Alex er meget indelukket og mystisk i starten, men jo mere man lærer om ham jo mere vil man have! Alex er helt igennem en fed person!


Forfatterens Skrivestil:
Jeg synes L.A. Weatherly formår at skrive så det hele harmonere, og så der ikke mangler følelser eller tanker på nogen måde. Det synes jeg selv er svært, når jeg skriver, så jeg har stor respekt for, at hun kunne gøre det så godt. Hun skriver på en spændende måde, som jeg har meget svært ved at forklarer bagefter. Hun skaber sit helt eget univers, man bliver i indtil man har læst sidste side.


Coveret:
Forsiden til Angel er ikke specielt pæn. Pigen på forsiden, ligner ikke den søde og uskyldige Willow der bliver skrevet om i bogen. Derfor giver jeg den kun 2 hjerter. 




Hjerter:

 Plot:     
Karaktererne:    
Forfatteren:    ♥ 
Coveret:    

Overalt Vurdering:
   ♥  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar