tirsdag den 11. marts 2014

Forskanset Bag Muren – Rhiannon Frater (As the World Dies #2)





Titel: Forskanset bag muren

Forfatter: Rhiannon Frater

Serie: As the World Dies

Genre: Horror/Dystopia/Science Fiction/Fantasy/Paranormal/Adult

Udgivet af: Tellerup

Udgivelsesår: 24. feb. 2014







Resumé:

Efter zombieudbruddet har Jenni og Katie forskanset sig sammen med andre overlevende i en fæstning i Texas.
Her forsøger de at skabe en ny tilværelse og et nyt samfund i en verden hvor livet i sig selv ikke er en selvfølge.
Behovet for mad og plads tvinger de overlevende til konfrontationer med de stadig mere sultne zombier, men også de levende skaber problemer.
Både inden og uden for murene findes mennesker som måske er langt farligere end de døde, og de overlevende i fortet må tage stilling til hvor langt de er villige til at gå i kampen for overlevelse.


Plot:

Jeg synes denne bog er urimeligt god! Ja, den er på nogle områder lidt langtrukken, men jeg synes Rhiannon Frater får skrevet den så godt! Hun får en masse spænding ind i ”hverdagen” og får beskrevet de aktion fyldte til punkt og prikke. Hun har fået digtet er fed historie, som er virkelig fængende hele vejen igennem! Jeg glæder mig allerede til en fortsættelse og se hvordan menneskerne i fortet vil håndtere de forstående problemer.


Karakterne:

Karakterne i denne bog er ligesom i den forrige virkelig gode. Deres reaktioner er virkelig realistiske, og jeg synes Rhiannon Frater får beskrevet deres måde at komme videre/leve videre på en rigtig god måde. Der er nogle personer hvis reaktioner skulle have været mere voldsomme eller lidt anderledes, men udover det er de helt perfekt!


Forfatterens skrivestil:

Som jeg skrev i sidste anmeldelse, synes jeg Rhiannon Frater skriver helt vildt godt, og får beskrevet alting rigtig godt. Jeg vil ikke gå i detaljer her, da jeg allerede har skrevet om det i den anden anmeldelse, som I kan finde herinde på siden!


Coveret:

Coveret  er lige som 1’erens, meget passende i forhold til handlingen og en lille smule skræmmende! Den rødlige farve tror jeg indikere den varme Texas sommer.





 Hjerter:

 Plot:     
Karaktererne:    
Forfatteren:     
Coveret:     

Overalt Vurdering:
    



Ingen kommentarer:

Send en kommentar