fredag den 7. marts 2014

Halvkode - Sally Green (Half Bad #1)






Titel: Halvkode

Forfatter: Sally Green

Serie: Half Bad

Genre: Fantasy/Paranormal

Udgivet af: Lindhardt & Ringhof

Udgivelsesår: 3. mar. 2014 








Resumé:

Halvkode. Halvt hvid. Halvt sort. 

Hvordan skal man holde fast i den hvide side af sig selv, når det hvide heksesamfund lægger stadig mere snærende bånd ned omkring en? Og når man mærker den sorte side, sin fars side, trække ubønhørligt i en? Selv om man ved, at den sorte side er lig med anarki og vildskab og – måske – vanvid… 

Nathan har længe kæmpet imod, men efter en grusom oplevelse hos de hvide hekses råd, bryder han alle bånd og flygter, jaget af de hvide hekses specialkorps. Nathan håber at finde sin far – og måske igen en dag at få bare et enkelt glimt af Annelise, den hvide heks, som han ikke burde være helt så glad for.  

Plot:

Da jeg begyndte at læse Half Bad blev jeg overrasket over at de første kapitler forgik i anden-person. Det at den er skrevet på den måde giver en mystisk og lettere forvirrende stemning. Den forvirrende stemning får en til at overveje om hovedpersonen er lettere sindssyg. Jeg synes det er en god måde at få en hen af den vej!
Resten af bogen er super god! Den er godt gennemtænkt og helt vildt spændende. Man oplever hvordan mennesker der er anderledes bliver holdt udenfor og behandlet værre end andre. Bogen er meget symbolsk i forhold til dette og det er en af de ting jeg godt kan lide ved den.
Jeg synes Halvkode er meget anderledes, men på en god måde. Den er et anderledes twist til fantasy-genren og er meget fascinerende, den er på en måde mere voksen i forhold til andre fantasybøger og giver den perfekte atmosfære! Bogen er fyldt til randen med spænding og historien er helt klart noget for sig selv!

Karakterne:

Hovedpersonen Nathan er noget helt For sig selv. Han har hele sit liv levet som en "outsider" og har skullet leve med særbehandling (på den dårlige måde) Han er en god karakter der prøver at håndtere alt hvad han har været igennem.

Forfatternes skrivestil:

Sally Green overrasker mig med sin specielle skrive stil, hvor hun både benytter sig af 2.person og jeg-person hvilket er en sjov og anderledes skrivemåde i forhold til det jeg normalt læser.

Coveret:


Coveret er rigtig fint, og dog er det ikke ret fængende, men enkelt og symbolsk.



 Hjerter:

 Plot:     
Karaktererne:     
Forfatteren:     
Coveret:     

Overalt Vurdering:
    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar