fredag den 20. juni 2014

21 måder at dø - Sara Engell





Titel: 21 måder at dø

Forfatter: Sara Engell

Serie: Sonar

Genre: Romance, Contemporary, Ungdomsbog

Udgivet af: Carlsen

Udgivelses år: 2014





Resumé:


Hvor lang tid tager det at gå fra at være en af 

klassens mest populære piger til at være en social 

taber, udstødt og stemplet af alle? 

Ikke ret lang tid, konstaterer Stella, da hun efter en 

misforståelse kommer på kant med sin bedste 

veninde, Amalie. I løbet af ingen tid får Amalie vendt 

klassen mod Stella, og hun skyer ingen midler: 

Facebook-hetz, sms’er og groteske Youtube-klip. Stella er forsvarsløs og kan 

ikke andet end se til, mens hendes hadeside får flere og flere likes, og Amalies 

angreb bliver mere og mere ondskabsfulde. En lille trøst er Filippa, der også går 

i klassen, men hvor meget er en veninde egentlig værd, hvis hun ikke tør 

mødes, når andre ser det?

Stella kan mærke, hvordan hun langsomt dør indvending. Den musik, der før 

var hendes et og alt, visner, og de få mennesker, som hun stadig stoler på, 

falder fra en efter en. Så hvad er der tilbage at kæmpe for? Ingenting. Det er jo 

bare at vælge en af de 21 måder, som hun har listet op. 21 måder at dø …



Anmeldelse: 


"21 måder at dø" er virkelig ... følelsesladt. Jeg blev personligt meget påvirket af at læse den, og jeg må give Sara Engell at hun virkelig har formået at skrive en helt fantastisk bog der virkelig sætter tankerne i gang. "21 måder at dø" er skrevet rigtig godt. Alt bliver ikke afsløret i første kapitel, men kommer i små bidder på de rigtige tidspunkter. Da jeg første gang læste lidt i bogen, blev jeg helt overvældet af følelser, men kunne ikke ligge den fra mig. Denne bog er helt vildt god, og jeg håber virkelig at en masse vil læse den, både fordi den er super god, og har et fantastisk budskab der burde spredes.



Jeg giver 21 måder at dø 4 ud af 5! 

Bogen kan klart anbefales!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar