fredag den 20. juni 2014

Delirium - Lauren Oliver (Delirium #1)




Titel: Delirium

Forfatter: Lauren Oliver

Serie: Delirium

Genre: Dystopia, Science-fiction, Fantasy,
            Ungdomsbog

Udgivet af: Politikkens Forlag

Udgivelses år: 2012





Resumé:

Lena lever i en verden, hvor kærlighed er en sygdom. Når hun fylder 18 år, skal hun opereres, så hun kan leve trygt og roligt resten af livet - uden smerte og uden kærlighed. Lena glæder sig, men 95 dage før operationen møder hun Alex, og så sker det, der ikke måtte ske: Lena forelsker sig.


Anmeldelse: 


Delirium er en meget anderedes og fantasifuld bog. Jeg synes bogen er enestående, unik og helt utrolig god! Delirium er super godt gennemtænkt, og jeg er overrasket over hvor stabil og uden fejl, Laurens opfundne verden er. Der er ingen huller i handling eller selve universet, og heller ikke i hendes personer. Lena er en virkelig speciel person, hun er det rene dydsmønster, og hendes udvikling er let og elegant uden nogle huller eller for store spring. Delirium er yderst velskrevet, og selvom den er så anderledes, at jeg normalt ikke ville kunne leve mig ind i historien, levede jeg mig fuldt ud ind i Laurens univers. Bogen er fyldt med aktion, svære beslutninger og kærlighed. Denne bog har virkelig sat sit spor på mig. Den fortjener helt klart mere omtale, og jeg kan ikke vente på fortsættelsen!





Jeg giver bogen 5 ud af 5 stjerner.

2 kommentarer:

  1. Nu må jeg snart komme igang med den! Jeg begyndte sidste år, men gik i stå på side 60... Det går jo ikke! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det gør det ikke! Den kan godt virke lidt lang til at starte med, men lige så snart du er færdig, kan du ikke vente med at læse mere! :)

      Slet