torsdag den 19. juni 2014

Profetiens Kald - Mette Bundgaard Laursen (Caldera #1)





Titel: Profetiens Kald

Forfatter: Mette Bundgaard Laursen

Serie: Caldera-Trilogien 

Genre: Science-fiction

Udgivet af: Forlaget Facet 

Udgivelsesår: 2014 







Resumé: 

Da 17-årige Kate møder Noah første gang, ved hun ikke, at han er en prins fra en fremmed galakse. Hun ved heller ikke, at et orakel har udpeget lige netop hende som Noahs udkårne, der skal følge med ham hjem til Caldera for at bekæmpe den onde Naphal. Faktisk er Noah ikke lige Kates kop te, hvis hun skal være helt ærlig, og Noah må snart indse, at hans opgave om at vinde Kates hjerte er langt sværere, end han havde regnet med. 


Anmeldelse (Dina):


Lad mig starte med starten! Jeg synes starten er god og en sjov, og anderledes måde at starte en bog på. Jeg kan virkelig godt lide ideen! Adeles opfindsomt! Jeg kan også godt lide konceptet bag bogen, jeg har ikke selv læst noget lignende før, og jeg synes det at Mette har fået opfundet sin helt egen GALAKSE er genialt, gennemtænkt og virkelig godt gjort! Det er første gang en dansk skrevet bog har interesseret mig så meget! Jeg er virkelig imponeret! Bare den måde den er skrevet på, og humoren gør bogen til en fed læseoplevelse! Jeg er positivt overrasket, og synes Mette Laursen har formået at skrive en god, spændende og meget anderledes bog! Det er en rigtig pageturner, og derfor har jeg valgt at give den .... *trommehvirvel* 



4 ud af 5!

Anmeldelse (Adalat): 


Jeg har for et stykke tid siden læst denne bog, det var helt klart en fantastisk 

læseoplevelse! Den er virkelig spændende og det at den foregår i Danmark og 

hvor den danske kultur stadig spiller ind er en fantastisk faktor at have med, 

den giver helt klart et nyt friskt pust til den danske ungdomslitteratur. 

Jeg elsker at pigen ikke falder for fyren med det samme, og når hun gør, mister 

hun ikke sine værdier og sin personlighed i processen

Jeg har aldrig før været specielt interesseret i dansk ungdomslitteratur, men 

denne her serie har ændret hele mit syn på det punkt. Jeg kan ikke vente med 

at se hvilke skatte der vil være muligt at finde efter denne bog. 

En ting er dog sikkert, jeg kan slet ikke vente med at læse fortsættelsen 

til denne fantastiske bog!


jeg giver den 4 ud af 5! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar